Cari Novel Pilihan Anda

Tuesday, December 14, 2010

NOVEL PROMO - KARNADYA

HANYA KITA BERDUA

RM 14

Hanya Kita Berdua akan membawa anda ke sebuah pekan kecil di persisiran pantai negeri Perak. Di sana anda akan temui Najla Haifa dan keluarganya yang kaya. Anda juga akan temui Adil, remaja yang tidak setaraf dengan Najla. Malangnya, satu peristiwa telah berlaku dan memisahkan mereka berdua.


Pertemuan dengan Danni seorang lelaki romantis lagi penyayang telah mengubah hidupnya. Berjayakah Danni untuk menjadikan Najla isterinya dan apakah pula rahsia yang sekian lama terselindung dan mencemarkan nama keluarga gadis itu?


Sebuah novel berunsur kekeluargaan, sarat dengan pertelingkahan dan dendam berpanjangan, namun mempunyai plot cerita yang romantis, terselit unsur humor dan penuh dengan persoalan.


AURA CINTA

RM 12

Aura Cinta menemukan anda kepada Azraai, lelaki Melayu bertubuh tegap lagi tinggi orangnya. Perjalanan hidupnya mula goyah bila pertama kali bersua dengan sesuatu yang dianggap aneh lagi pelik. Mengapa tiba-tiba saja dirinya teruja?

Pertemuannya dengan Aisya Hanan dan Cikgu Sally membuatkan jiwanya tercabar. Namun, dalam kekeliruannya, dia tidak dapat menepis kasih sayang Nurbaiti, gadis cantik lagi bijak, yang bukan hanya merupakan pilihan ibu, tapi gadis itu juga sudah lama taat menantinya. Malah dia mempunyai pakej lengkap sebagai calon isteri.

Novel ini juga menemukan anda dengan watak-watak menarik seperti Khairul, Johari, Anjang Sadang, Ijah, Serhan Aydin dan Irfan.

Anda akan dibawa mengembara ke alam realiti yang penuh fantasi lagi ilusi. Pengembaraan ke perkampungan Orang Asli di Kuala Lipis, Pahang, semestinya indah, penuh dengan keajaiban hutan tropika yang banyak misteri dan teka-teki. Panorama yang menarik dan adventurous akan membuat anda mahu terus berada dalam novel ini.

Pembaca juga akan dibawa ke Lembah Kelang dan negara Belgium. Sama-samalah bertemu dengan karakter-karakter yang semestinya membuat anda berkhayal sambil menimba ilmu yang padat dibekalkan penulis.


JINGGA SELEPAS HUJAN

RM 12

Wahai awan, bawalah aliran air matamu pergi dari sini, kerana pelangi sudah datang untuk menceriakan kehidupan dan menghidupkan semula sebuah harapan.


Aryana- pelajar yang hadir dengan pakej tersendiri. Namun di sebalik kecemerlangan yang dikecapinya, tidak ramai yang tahu hidupnya diselubungi kesunyian. Dia tidak pernah merasa apa itu kasih sayang mama dan papa. Dia hilang keyakinan diri dan hidup di dalam dunianya yang tersendiri.


Haikal- dia anak muda yang digilai ramai. Menempuh setiap masa dengan positif dan sempurna. Dia jujur dalam berkata-kata. Dia tenang dalam bicara dan dia juga setia kepada persahabatan yang dibina. Pendek kata, dia ciri jejaka sempurna.


Haikal dan Aryana bertemu dan mengikat janji sebagai sahabat sehidup semati. Namun perasaan yang mula bertunas menjadikan mereka lebih memahami antara satu sama lain. Dalam ketawa ada duka, dalam senyuman ada derita. Liku persahabatan yang dilalui bagai mimpi yang sempurna dan tiada cacat celanya.


Dugaan itu ibarat perisa dalam kehidupan setiap insan. Sempurnanya mimpi Aryana bertukar menjadi igauan yang menakutkan. Mengapa Haikal mahu pergi begitu sahaja tanpa mempedulikannya? Tidak kasihankah Haikal melihat dia mengalirkan air mata duka. Di mana janji persahabatan yang dibina? Hilangkah nyanyian cinta yang didendangkan saban masa? Aryana perlu untuk mengerti, semuanya adalah takdir dalam kehidupan yang realiti.


No comments:

Post a Comment