Cari Novel Pilihan Anda

Thursday, June 10, 2010

NOVEL BARU!!!




Resepi Hati - Iejay Zakaria
RM18

*SOLD*





2 comments:

  1. SINOPSIS RESIPI HATI:
    Ramai yang fikir cinta datang semula jadi. Cukup kalau kita mencintai seseorang dan orang itu mencintai kita. Ada pula orang rasa cinta memerlukan petua dan harus diikuti supaya orang yang bercinta tidak kecewa.

    Bagi Adriana, cinta itu seperti resipi. Perlu diikuti dengan peraturan tertentu dan cinta itu akan menjadi seronok dan sesedap resipi yang sering dicubanya. Namun selepas berkahwin Adriana baru sedar, cinta dan resipi itu sebenarnya tidak sama. Resipi boleh diubah sesuka hati oleh yang menciptanya. Tetapi cinta memerlukan dua orang yang berlainan jiwa dan rasa berkerjasama.

    Pelbagai dugaan rumah tangga menyedarkan Adriana, persamaan resipi masakan dan resipi rumah tangga hanyalah satu… iaitu kesabaran.

    ReplyDelete
  2. SINOPSIS CINTA YANG TERPILIH:
    Malam itu Warda tidur dengan dada lapang. Dia tidak mahu memikirkan hal yang selama ini membuatkan hatinya tidak tenteram, yang menjadikan langit dan buminya tidak tentu arah... yang membuatkan ingatannya selalu sahaja bercelaru.

    Ya ALLAH, limpahilah aku dengan kekuatanMu. Iringilah langkah kaki dan niat hatiku hanya ke arah kebaikanMu. Dunia ciptaanMu ini penuh dengan rahsia. Ia sarat dengan muslihat. Kadang-kadang semua itu kelihatan baik sahaja, padahal ada sengketa, ada musibah di akhirnya...!

    Ya ALLAH, dendam lelaki itu hanya mahukan diri aku. Ambillah aku jika betul aku hak dia. Tapi jika aku bukan hak dia, serahkan aku kepada lelaki yang lebih berhak memiliki aku. Lelaki itu adalah suamiku. Lelaki itu adalah Zahim!

    Ya ALLAH, aku tidak akan membenarkan nafasku, degup jantungku mengalirkan darah hasad dan dengki. Aku bukan bersikap lepas tangan jika memang benar aku dipihak yang betul. Jika sungguh abang Ashaari itu bagaikan putera sakti, aku mesti hapuskannya! Dia tidak boleh silap menggunakan kuasanya.

    Benar, ingatan ini jahat
    Jangan fikir ia akan berakhir
    Ini bukan angan-angan, bukan memori
    Masa lalu adalah api, membakar semua mimpi

    Kamu adalah sejahat insan
    Yang menolak aku ke gaung sengsara
    Kamu adalah sebaik insan
    Yang menarik aku kembali ke dalam diri

    Aku mahu buang semua ingatan terhadapmu
    Tiada dalam hati, tiada dalam naluri
    Engkau sepatutnya mati…!

    Kenangan kini sudah pergi
    Sudah tawar dan tidak ada rasa lagi
    Betul. Betul. Betul
    Engkau sepatutnya mati…!

    ReplyDelete